Tots els infants tenen ganes d'experimentar, provar coses noves, manipular diferents objectes, utensilis i materials,... També aprenem amb les mans, experimentant i provant diferents estratègies a través de l'assaig-error. Feim hipòtesis i després les comprovam, observam el procés i ens ho pasam molt bé!! D'aquí neix aquesta situació d'aprenentatge i a partir d'ella treballarem diferents continguts curriculars mentres jugam, feim experiments i responem a preguntes com: Què passarà si...? Com podríem...?
EXPERIMENT 1 : FONTS MAGNÈTIQUES
Tenim diferents materials (fusta, plàstic i ferro) dins una ribella amb aigua. Per altra part presentam els imans. Feim la pregunta: quins objectes podrem treure de la ribella amb un iman? Feim hipòtesis i les comprovam. Després classificam els objectes en dos grups segons les seves propietats magnètiques.
CLICAU DAMUNT LA IMATGE |
Després de la sortida a les Coves de Campanet feim la nostra estalactita. Omplim dos pots amb aigua i sal i els unim per un cordó que fa un poc de panxa per avall en el centre. Hi posam colorant alimentari per veure millor el pas de l'aigua a través del cordó. Observarem amb els dies com l'aigua passa pel cordó i degota en el centre gota a gota. Per evaporació l'aigua desapareix i la sal forma l'estalactita. També hem pogut veure com es fa la columna i les "palomitas". És una altra forma d'entendre com es van formant aquests fenòmens naturals.
CLICAU DAMUNT LA IMATGE |
EXPERIMENT 3: MATERIAL CONTINU I DISCONTINU
Presentam una ribella amb arena, clips i ciurons a dins. Demanam com podem separar aquests materials sense tocar-los amb les mans, només amb els següents utensilis: tassons, culleres, forquetes, coladors, imans. Anam fent proves i veim que no tots aquests utensilis ens serveixen i que alguns són per un material en concret. Després podrem jugar a la classe amb aquest experiment a un racó del pati petit.
![]() |
CLICAU DAMUNT LA IMATGE |
CLICAU DAMUNT LA IMATGE |
![]() |
CLICAU DAMUNT LA IMATGE |
![]() |
CLICAU DAMUNT LA IMATGE |
No hay comentarios:
Publicar un comentario