EXPERIMENTS



Tots els infants tenen ganes d'experimentar, provar coses noves, manipular diferents objectes, utensilis i materials,... També aprenem amb les mans, experimentant i provant diferents estratègies a través de l'assaig-error. Feim hipòtesis i després les comprovam, observam el procés i ens ho pasam molt bé!! D'aquí neix aquesta situació d'aprenentatge i a partir d'ella treballarem diferents continguts curriculars mentres jugam, feim experiments i responem a preguntes com: Què passarà si...? Com podríem...?


EXPERIMENT 1 : FONTS MAGNÈTIQUES

Tenim diferents materials (fusta, plàstic i ferro) dins una ribella amb aigua. Per altra part presentam els imans. Feim la pregunta: quins objectes podrem treure de la ribella amb un iman? Feim hipòtesis i les comprovam. Després classificam els objectes en dos grups segons les seves propietats magnètiques. 

CLICAU DAMUNT LA IMATGE


EXPERIMENT 2: ESTALACTITES I ESTALAGMITES

Després de la sortida a les Coves de Campanet feim la nostra estalactita. Omplim dos pots amb aigua i sal i els unim per un cordó que fa un poc de panxa per avall en el centre. Hi posam colorant alimentari per veure millor el pas de l'aigua a través del cordó.  Observarem amb els dies com l'aigua passa pel cordó i degota en el centre gota a gota. Per evaporació l'aigua desapareix i la sal forma l'estalactita. També hem pogut veure com es fa la columna i les "palomitas". És una altra forma d'entendre com es van formant aquests fenòmens naturals.

CLICAU DAMUNT LA IMATGE


EXPERIMENT 3: MATERIAL CONTINU I DISCONTINU

Presentam una ribella amb arena, clips i ciurons a dins. Demanam com podem separar aquests materials sense tocar-los amb les mans, només amb els següents utensilis: tassons, culleres, forquetes, coladors, imans. Anam fent proves i veim que no tots aquests utensilis ens serveixen i que alguns són per un material en concret. Després podrem jugar a la classe amb aquest experiment a un racó del pati petit.

CLICAU DAMUNT LA IMATGE




EXPERIMENT 4: OLI / AIGUA

Mostram oli i aigua i parlam sobre aquests líquids, ensumam l'oli, el tocam, el tastam,...  Després feim hipòtesis del que pensam què passarà si els mesclam i finalment comprovam aquestes hipòtesis.

CLICAU DAMUNT LA IMATGE




EXPERIMENT 5: SURA / NO SURA

Presentam una ribella amb aigua i diversos objectes. Anam comprovant i deduint si aquests objectes suraran o no suraran. 

CLICAU DAMUNT LA IMATGE




EXPERIMENT 6: FEIM PLASTILINA

Elaboram la nostra pròpia plastilina amb dos tassons de farina, un tassó de sal i un tassó d'aigua. Després hi jugam!!

CLICAU DAMUNT LA IMATGE




EXPERIMENT 7: OU DE "GOMA"

Posam un ou dins un pot i el cobrim de vinagre. El tapam i el deixam reposar durant dos dies i ja està!! Observam l'ou, miram quins canvis ha sofert i el manipulam. Li podem fer pegar petits botets, rebota. Però hem d'anar molt alerta!! En el fons és bo de rompre! Ho hem comprovat!! 😂

CLICAU DAMUNT LA IMATGE



EXPERIMENT 8: ÓSSOS DE "XUXE" DINS AIGUA

Tenim óssos de "xuxe" i els hem de posar dins aigua per veure què passarà. Primer feim hipòtesis sobre el que pensam què passarà i després duim a terme l'experiment. Deixam uns óssos dins aigua durant 24 hores i altres óssos sense aigua per comparar la diferència. Al cap de 24 hores podem comprovar les hipòtesis que havíem fet i observam que han tornat més grossos, més gelatinosos i tous, han perdut un poc el color, han tenyit una mica l'aigua,... 
Evidentment no podem fer un experiment amb llepolies i no menjar-ne cap!! 😂 En menjam un cada un. 

EXPERIMENT 9: FEIM "NEU"

Feim "neu" dins la classe!! Mesclam 3 tassons de bicarbonat amb 1 tassó d'aigua ben fresca i a jugar com si fos neu!!! Els ha agradat molt!! Hi ha hagut neu per tota la classe 😂, però després ho hem fet ben net! 


EXPERIMENT 10: MESCLA DE COLORS

Posam aigua dins 3 pots amb un colorant alimentari diferent a cada un (blau, groc i vermell). Enmig dels pots hi posam 3 pots buits units tots amb un paper de cuina. El paper de cuina farà de conductor de l'aigua i l'aigua passarà als pots buits formant els colors secundaris (verd, taronja i lila). Tardam uns dies a veure el resultat. Després feim també la mescla amb témpera.


No hay comentarios:

Publicar un comentario

   CURS 23-24 6è EDUCACIÓ INFANTIL A AQUESTS SOM NOSALTRES!!!!   HOLA FAMÍLIES!!! EN AQUEST BLOG HI PODREU VEURE UN RECULL DE DIFERENTS ACTI...